LCHF

LCHF: Low Carb High Fat som det står för till er som inte visste det. Jag har ju som bekant varit hemma ett tag från träning och jobb på grund av att min hand blev gipsad. Strax efter det innföll jul och nyårsuppehållet = massa god mat och lite träning.

Därför har jag beslutat mig för att tillsammans med några kollegor köra LCHF ett tag framöver. Det ska bli kul att se vad det ger. Om det ger något överhuvudtaget. Men det blir även ett bra tillfälle att bli av med mitt sockerberoende som jag skapat på senaste tiden.

Egentligen vill jag inte uttråka med detta, säkert skittrist att läsa om. Men skulle på nåt sätt vilja skriva ner vad det är jag egentligen äter, för att sedan kunna gå tillbaka och kolla. Så en idé är att lägga upp det på bloggen. Enkelt att komma åt vart man än är.

Börjar iallafall med att redovisa gårdagen, så får vi se senare om jag kör vidare på det eller ej.

Tisdag 4/1

Frukost - Turkisk yoghurt med frysta tinade hallon
Mellanmål - 2 kokta ägg med örtsalt
Lunch - Halv grillad kyckling med en avokado
Mellanmål - Turkisk yoghurt med frysta tinade hallon
Mellanmål - Litet grillat revbensspjäll
Middag - Hemmagjord Coleslaw med laxfilé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback