Finally.

Igår var jag så förbannat sugen på att förgylla er läsares tillvaro med en drös inlägg. Kunde nog skrivit en hel roman så mycket som mina idéer flödade. Kanske ett substitut för det vin som egentligen brukar flöda. Kanske bara just därför att jag inte kunna komma åt det. För det är så typiskt mig. Jag vill ha det jag inte kan få. Alltid.

Nog om det. En av mina snilleblixter var att presentera en dagens favorit. Någon typ av materiell ting jag har hemma och som är ett måste i min vardag helt enkelt. Så håll utkik!

Precis varit på kalas. Mina två ingifta bröder fyller år med några dagars mellanrum, ena för några dagar sedan och den andra om några dagar. Grattis igen till er, Daniel och Stefan. Höll mig hela kalaset med endast kaffe och halvroligt sällskap. Min förhoppning om jag åtminstone idag skulle vara åter i topp svek mig rejält. Är helt slut och otroligt besviken. Har varit dålig sedan i tisdags, legat däckad sedan i onsdags och min stora ledighetstid på tre dagar i följd har gått till spillo sängliggandes. Denna händelse som är mycket sällsynt inträffar endast en gång per månad. Kanske är det en signal från ovan om att faktiskt börja ta det lite mer lugnt i mitt liv, jag vet inte. Men verkar inte bättre iallafall.

Klunkar nu taurin i hopp om att åtminstone kunna vara social nog att orka ta med ned till herrarnas innebandymatch och umgås med några sköna bönor. Kaffe hjälper då inte iallafall. Mitt säkra kort annars. Illa. En gnutta av socialt leverne kan jag väl ändå få vara värd denna helg, eller?!

Ja, som ni ser har jag redan använt spaltmeter av uttröttande text och har inte ens börjat på vad jag egentligen skulle ha skrivit när jag glädjandes nog insåg att jag äntligen är inne i systemet. Det bästa vore nog att uppdatera allt i flera inlägg istället för ett stort. Sånna orkar man ju ändå aldrig läsa.

Puss alla fina underbara få räknade läsare jag har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback