Summa summarum

Nu är jag hemma igen. Tillbaka i vardagen. Kom hem vid 19 till en tom lägenhet. Resan gick bra. Tåget var punktligt idag, utan förseningar. Skönt!
Satte på lite musik när jag kom hem och började packa upp mina väskor. Anna ringde mitt i min uppackning och kom över för att lämna tillbaka min fina cykel hon har fått låna. Jag satte på kaffe och vi fikade en lång stund på balkongen. Sussi ringde strax efter det och som vanligt har vi en tendens att prata alldeles för länge i telefon för att jag ska få något vettigt gjort, så även denna gång. Hann dock städa undan lite här hemma i alla fall samtidigt som jag kikat på repriser av Sex and the City på trean.
Imorgon väntar jobb. Känns lite ruttet faktiskt. Vill bara vara ledig och njuta av de få sommardagar som vi nordbor ges. Det bästa är att jag jobbar fyra dagar, är ledig en, jobbar fyra till och sen har jag ytterligare 10 dagars semester! Så jag har något att se fram till.

Igår var jag med min kusin Sara och hennes pojkvän Johan i Linköping. Vi var på bio och såg filmen Mamma Mia. Den var underhållande, en riktig feel-good film. Jag gillart skarpt!

Vid Motala finns ett ställe som heter Varamon, där det finns en jättelång sandstrand och dit åkte vi. Det var helt underbart fint. De hade camping och massa resturanger precis vid vattnet. Sökte på det på google och det är tydligen nordens största insjöbad. Nästa gång jag åker dit är det garanterat stället jag kommer hänga vid. Var även vid Göta Kanal med alla slussar i Motala och kikade.








Göta Kanal och Varamon




Kommentarer
Postat av: Jenny

Fina bilder du har, kul att kika in.

Hälsningar, kusin Jenny :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback