Magrutor nästa!


Idag har jag varit ute på en stavgångspromenad med Sussi innan hon skulle iväg till jobbet. Var ute och gick i ungefär 45 minuter, och precis innan det var jag på promenad med hundarna.

Tog just en dusch och nu sitter jag här med min andra s.k. Cambridge-milkshake för dagen, med smak av mintchoklad. Tanken är ju att jag skall dricka 3 milkshakes om dagen samt minst 3 liter vatten.

Hungern har inte varit så farlig hittils. Men det värsta med hela grejen är nog fixeringen man får av all mat. Vad resten av familjen äter. Hur gott det ser ut. Hur gärna man ändå skulle vilja tugga i någonting, inte bara låta "maten" rinna ner. Men det blir väl så när man är så fokuserad på någonting.

Jag och Sussi diskuterade motivationstips på vår promenad. Jag tror det är bra att ständigt bli påmind om vad det är man vill uppnå. Därför har jag nu exempelvis bytt mitt skrivbordsunderlägg på datorn till en ack så het bild av skådespelerskan Kiera Knightley. Thats the way I want it! ; )


image4



image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback