Gävle

Hade en kanontrevlig helg i Gävle. Jag tog ledigt sista timmarna från jobbet på fredan och drog iväg mot Cityfesten i min bil i spöregn, vilket inte var den bästa starten. Kom fram vid 16-tiden och hämtade upp Marie hos Emma som åkt upp dagen innan för att hämta ut sina nycklar. Åkte till hennes lägenhet, som var rymlig och fin - bättre än förväntat, och packade upp lite. Fixade i ordning oss och drog ner på stan för att kolla på Amanda Jensens spelning. Tursamt nog klarnande vädret upp och vi hade uppehåll iallafall. Gick efter spelningen till Emma och Viktor som bjöd på middag. Viktors kusiner från Trollhättan var där - Annika och Maria, samt Annikas pojkvän Abbe. Även Viktors kompis Henke. Efter middagen anslöt sig även Carro, Malin och tillslut Elin. Vi körde Guitar Hero och ölspelet vilket resulterade i en hel del drickande. Tillslut bestämde vi för att det var dags att bege sig ner in mot stan och nattklubben Heartbreak Hotel. Där festade vi fram till stängning, sen bar det iväg hem till Maries lägenhet och den sköna luftmadrassen. Marie väckte mig halv 12 då hon tröttnat på att jag sov och tvingade mig upp till nybryggt kaffe och frukost, vilket var överenskommet. Jag hade trots allt inte sovit någonting dagen innan, började ju jobba 7. Marie hade redan vart på ICA och införskaffat massa god mat.  Vi kikade på filmen Kung Fu Panda och tog en shoppingrunda på stan. Marie hittade lite saker till lägenheten, bl.a gardinstänger på Hemtex. Jag hade erbjudit mig att va packåsna för dagen så jag shoppade ingenting.
Lördagen resulterade även den i sammanstrålning hos Emma och Viktor. Likaså ölspelet. Jäkligt bra förfestlek måste jag säga. Vi bestämde oss för att denna kväll entra ett öltält, närmare bestämt Oleary's. Bra drag var det, vi hade jättetrevligt. Vid stängning sa jag och Marie godnatt till de andra och begav oss tillsammans med vår nyfunna Sundsvallvän Fredrik till Jackpot och träffade Jocke och Björn som jag stämt träff med. Var tre år sen jag såg dem sist. Kul återförening var det även om det vart en blixtvisit. Men eftersom jag lär åka upp dit betydligt oftare nu än innan kommer vi kunna ses snart igen, i lugn och ro. Kvällen avslutades med hamburgare på frasses och ett konstaterande om en lyckad helg och en trivsam stad för Marie att plugga i de kommande tre åren.
 

Ett axplock från helgens bravader kommer lastat:



Jag på Heartbreak Hotel

Maria och jag på Heartan som de säger i Gävle ;)


Förfest - Annika, Maria, Emma och Henke

Jag och Viktor på Heartbreak



Malin och jag, Oleary's öltält


Jag, Carro och Malin. Tryck tungan upp i gomen och le så blir det bra på bild
(Funkar uppenbarligen inte för mig haha)


Marie och Emma - öltältet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback