Stolthet och fördom (no more)

Just nu är det många tankar innuti mig. Jag har precis tagit en promenad. Det var ganska kyligt ute, men ändå behagligt. Det var skönt att komma ut en stund, och bara vara för mig själv. Få tänka ifred.
      Idag fick jag hem filmerna jag beställt på nätet. Och jag var tvungen att kika på en av dem på en gång. Jag mår alltid så bra när jag sett den. Och jag vill vara som henne. För hon är lite av min idol faktiskt.  Sådär smart och sofistikerad, och vacker. Och jag vill kunna prata som henne.

Idag har jag inte kunnat gjort så mycket som jag hade tänkt från början. Men eftersom jag inte fick svaren idag är det inte så konstigt. Jag får helt enkelt vänta tills imorgon och hoppas att dom hunnit tagit reda på allt då. Från början fick jag lite ångest att jag inte varit så ambitiös idag. Men det känns bättre nu. Imorgon är det nya tag som gäller. Och då kommer det gå fint.

Idag började jag tänka på honom när jag var ute. Han som är så långt borta. Och jag har haft så svårt att bestämma mig. Fast idag gjorde jag det. Och jag fick en bra känsla i magen. För jag tror jag valt rätt. För en gångs skull. Nu hoppas jag bara att det blir så. För jag måste lära mig att släppa stoltheten. Och fördomarna.  Och jag ska verkligen kämpa för det. För den som väntar på nåt gott...

/Hoppas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback